تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

«مهربان» ناجی «رحمتی» و شهرخودرو شد

  • کد خبر: ۵۳۶۵۷
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
«مهربان» ناجی «رحمتی» و شهرخودرو شد
گل مهاجم مشهدی شهرخودرو، این تیم را از تحمل پنجمین شکست فصل نجات داد و باعث تساوی برابر آلومینیوم اراک شد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هشتمین تقابل عنابی‌های شهر مشهد با رقبا در لیگ برتر فوتبال به تساوی ۲‌بر‌۲ انجامید. شاگردان سیدمهدی رحمتی که بعد از ۲ هفته شکست پیاپی و در شرایطی بحرانی در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد به‌مصاف آلومینیوم اراک رفته بودند، بعد از ۹۰ دقیقه تلاش با گل‌های اکبر صادقی و حسین مهربان در‌برابر گل‌های سعید باقرپسند و مهدی حسینی، بازیکنان آلومینیوم، به تساوی رضایت دادند. شهرخودرو با این تساوی هشت‌امتیازی شد و فعلا بدون احتساب سایر بازی‌های هفته هشتم و با ۲ بازی بیشتر از نساجی و ذوب‌آهن در مکان دوازدهم جدول قرار دارد. نماینده مشهد در حالی روز گذشته مقابل میهمانش به تساوی رسید که ۴۵ دقیقه ده‌نفره بازی کرد و بازی ۲‌بر ۱ باخته را به تساوی کشاند.


آمبولانس و آبروریزی هفت‌دقیقه‌ای!

دیدار روز گذشته شهرخودرو مشهد و آلومینیوم اراک در‌حالی با تأخیر هفت‌دقیقه‌ای آغاز شد که ۲ تیم سر موعد مقرر در میدان حاضر شدند و مراسم ابتدایی بازی را انجام دادند؛ اما نبود آمبولانس در ورزشگاه سبب شد تا مسئول برگزاری دیدار اجازه شروع بازی را ندهد! اتفاقی که در پخش زنده تلویزیونی بازی بدجور توی ذوق زد. مسئله‌ای که بی‌تردید در سطح اول فوتبال کشور نباید رخ بدهد و اینکه هیئت فوتبال به‌عنوان مجری برگزاری دیدار در این امر اهمال کرده یا مقصر نهاد دیگری بوده است، هیچ‌کدام از مضحک‌بودن قضیه کم نمی‌کند.


یک نیمه حرص‌و‌جوش

نیمه نخست دیدار نماینده مشهد با اراکی‌ها، سراسر استرس و اضطراب بود؛ چرا‌که در همان دقایق آغازین و زودتر از حد تصور در دقیقه‌۱۱ روی یک ضربه ارسال از جناح راست دفاعی شهرخودرو، شاگردان رسول خطیبی توسط سعید باقرپسند به گل رسیدند تا میزبان تحت‌فشار قرار بگیرد. شهرخودرو که در ۷ هفته ابتدایی نتایج خوبی نگرفته است و با ۷‌امتیاز در مکان چهاردهم جدول شانزده‌تیمی لیگ برتر بیستم قرار دارد، در نیمه نخست مقابل آلومینیوم اراک هم حرفی برای گفتن نداشت؛ مسئله‌ای که بیش از برد و باخت تیم محبوب، هواداران فوتبال مشهد را نگران می‌کند.
 
شهرخودرو در ادامه این نیمه در دقیقه‌۱۹ توسط اکبر صادقی به گل تساوی رسید؛ اما این گل کاملا روی یک مهارت فردی و شوت مرگ‌بار کاپیتان از پشت محوطه جریمه حاصل شد و در آن هیچ نشانی از تاکتیک تیمی دیده نمی‌شد. در ادامه نیز آلومینیومی‌ها باز هم روی ضعف مدافعان شهرخودرو کرنر دقیقه ۲۶ را توسط مهدی حسینی به گل تبدیل کردند تا خیلی زود، دوباره عنان کار را در دست بگیرند. در ادامه نیمه اول نیز ۲ خطای بچگانه از صادق صادقی، ۲ بار ا‌ز‌سوی محمدی، قاضی میدان، با کارت زرد مواجه شد تا بازیکن خوش‌اخلاق خط هافبک شهرخودرو در دقیقه‌۴۴ از زمین مسابقه اخراج شود.


وقتی جلالی هم به کار نیامد

یکی از تغییرات مهم ترکیب اولیه شهرخودرو در دیدار دیروز، حضور سعید جلالی‌راد، سنگربان مشهدی این تیم، از ابتدا به‌جای میلاد فراهانی در میدان بود. فراهانی در حالی روز گذشته نیمکت‌نشین شد که در ۷ بازی قبلی ۱۰ گل دریافت کرده و از‌سوی هواداران شهرخودرو به‌شدت تحت‌فشار قرار گرفته بود. با‌وجود‌این سعید جلالی هم در این بازی چندان به کار رحمتی نیامد و درحالی‌که روی گل دوم تیمش می‌توانست با یک واکنش مناسب مانع از ورود توپ به درون دروازه‌اش شود، ایستاد و فقط تماشاگر گل بود؛ البته جلالی در این بازی پُرانگیزه نشان داد و می‌تواند در ادامه لیگ به کار رحمتی بیاید.
 
از دیگر‌نکات جالب این بازی که باز هم به گلر‌ها مربوط می‌شد، حضور محمد ناصری، گلر مشهدی، روی نیمکت آلومینیوم اراک بود. ناصری که ۲ فصل قبل به قاعده چند بازی برای شهرخودرو گلری کرده بود، فصل قبل کامل از میدان مسابقه بیرون ماند و امسال به آلومینیوم پیوست؛ اما هنوز از‌سوی رسول خطیبی، سرمربی این تیم، به او فرصت بازی نرسیده است.


یک نیمه شجاعت، درست شبیه قبل

تیم فوتبال شهرخودرو نیمه دوم را بر‌خلاف نیمه اول شجاعانه آغاز کرد. شاگردان رحمتی که در نیمه اول ۲‌بر ۱ عقب افتاده و ده‌نفره هم شدند، در نیمه دوم بر توپ و میدان مسلط شدند و توانستند چندین‌و‌چند‌بار روی دروازه آلومینیوم خطرآفرین شوند و بالاخره در دقیقه‌۵۷ توسط حسین مهربان به گل تساوی رسیدند؛ مهربانی که چندان مورد اعتماد کادر فنی شهرخودرو نیست و از ابتدای فصل زیاد به کار گرفته نشده است. شهرخودرو در وقت اول نیمه دوم عملکردی تحسین‌برانگیز داشت و بدون توجه به یک یار کمتر، به بازی رو‌به‌جلو روی آورد؛ تاکتیکی که شاید نمایش انتحاری رحمتی برای فرار از تشدید بحران بود.


حرکت عجیب قربانعلی

در‌حالی‌که بازی به دقایق پایانی خود رسیده بود، نیمکت معترض به یک تصمیم درست از سوی قاضی میدان، جریان بازی را به حاشیه کشاند. علی‌اصغر قربانعلی‌پور، یکی از دستیاران رحمتی در شهرخودرو، که همچون نیمکت برافروخته عنابی‌ها کنار زمین روی صحنه ارسال روح‌ا... سیف‌اللهی از جناح چپ هجومی شهرخودرو به روی دروازه آلومینیوم معتقد به برخورد توپ با دست مدافع میهمان بود، به‌یک‌باره توپی را که کنار زمین قرار داشت، به میانه میدان شوت کرد!
 
جالب‌تر آنکه محمدی، قاضی میدان، بعد از ورود توپ دوم به زمین دیر متوجه این مسئله شد و سوت او جلوی ضد‌حمله آلومینیوم را گرفت تا این‌بار تیم میهمان شاکی باشد. اقدام غیرحرفه‌ای و بحث‌برانگیز آنالیزور باشگاه شهرخودرو در‌حالی اتفاق افتاد که بعد از توقف بازی، داور به او کارت قرمز نشان داد. اتفاقی که سال گذشته نمونه مشابه آن در فوتسال دیده شده و فرد خاطی از سوی فدراسیون با محرومیت شش‌ماهه رو به رو شده بود. قربانعلی‌پور یکی از تمرین‌دهندگان اصلی تیم رحمتی است که در این صحنه نتوانست عصبانیتش را کنترل کند و توپ را به میان میدان شوت کرد تا جنجال بزرگ این بازی رقم بخورد.


واکنش مربیان به صحنه جنجالی

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک بعد از تساوی برابر تیم ده‌نفره شهرخودرو به اتفاق عجیب‌و‌غریب دقایق پایانی بازی واکنش نشان داد. رسول خطیبی گفت: هر چه درباره داوری صحبت کنیم، حاشیه درست می‌شود. شنیدم که این داور اولین بازی‌اش را در لیگ برتر قضاوت کرد. صحبتی در‌مورد داوری نمی‌کنم.
 
باید به داوران جوان کمک کنیم، اما صحنه‌ای اتفاق افتاد که در زندگی فوتبالی‌ام اصلا ندیده بودم. در ضد‌حمله بودیم و ۴‌بر‌۳ بودیم که توپی را به داخل زمین پرتاب کردند. این مسائل نباید در فوتبالمان باشد. فوتبال ما به سمت‌و‌سوی حرفه‌ای می‌رود و یکی از کشور‌های صدرنشین آسیا هستیم؛ اما آنچه دیدم، در این صحنه خجالت‌آور بود. فوتبال است و هزار اتفاق!
 
این در‌حالی بود که محمد نوازی، مربی شهرخودرو، در نشست خبری پس از بازی نوک پیکان حملاتش را به‌سمت نیمکت آلومینیوم گرفت و گفت: تیم شخصی شهرخودرو هزینه نمی‌کند که داوران آزمایشی را برایش بگذارند. این داور آن‌قدر سوت زد و بازی را از جریان انداخت که ریتم بازی گرفته شد. او پنالتی ما را ندید و صحنه‌ای که کادر فنی ما توپ را به زمین انداخت، در نیمه اول توسط کادر فنی اراکی‌ها انجام شد؛ اما داور آن را ندید.
 
این اتفاق‌ها فقط برای شهرخودرو رخ می‌دهد. نوازی در ادامه صحبت‌هایش به اخراج صادقی اشاره و اذعان کرد: اخراج صادقی برنامه‌های ما را به هم ریخت. ما بعد از اخراج صادقی و در نیمه دوم بازی را در دست گرفتیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->